Bertako arrainekin prestatutako platerak garatu nahi izan dira

Zergatik proiektu hau?
Proiektuan, bertako arrainekin prestatutako platerak garatu nahi izan dira, arrantza eta tokiko eraldaketa jasangarria bateratzen dituen lankidetza sare batetik datozenak.
Lanaren azken helburua lankidetza sare bat sortzea izan da. Sare horrek Gipuzkoako Elikagaien Industriaren Balio Kate osoan garatzen du bere jarduera, eta honako hauek osatzen dute:
a) Lehen sektorea: probintziako arrantza eragileak, horiek lortu baitute arraina probintzia mailan.
b) Bigarren sektorea: Txangu2, arraina garbitzeaz eta prestatzeaz arduratzen den erakundea.
c) Hirugarren sektorea: prestatutako plateren azken elaborazioa eta merkaturatzea.
Proiektuaren izaera jasangarria merkatuan eskari txikia duten baxurako bertako bigarren mailako arrainak, bereziki berdela, errebalorizatu direlako da. Izan ere, arrain mota nagusiak alde batera utzita, proiektu hau merkatuan balio txikia eta eskari txikia duten Gipuzkoako uretan dauden baxurako arrainetan zentratu da, hori aukera bat izan dadin arrantza erakundeentzat.
Nola egin dugu?
Proiektua 3 fasetan gauzatu da:
- 1. FASEA: Ulertu. Inplikatutako erakunde bakoitzaren gaitasunak, merkatuaren egoera eta arrainekin prestatutako plateren kontsumitzaileak aztertzea. Fase hau proiektua garatzeko oinarria izan da.
- 2. FASEA: Garatu. Elikagaien Balio Katearen etapetan prestatutako platerak garatzea, elikagaiak lortzeko helburuarekin kontsumitzaileek proba ditzaten. 6 produktu garatu dira:
- Berdel albondigak tomate saltsan.
- Berdel albondigak haragi motako barazki saltsan.
- Berrugeta albondigak tomate saltsan.
- Berrugeta albondigak haragi motako barazki saltsan.
- Perlita albondigak tomate saltsan.
- Perlita albondigak haragi motako barazki saltsan.
- 3. FASEA: Esperimentatu. Gipuzkoako eta EAEko kontsumitzaileetan oinarritutako produktu test bat egitea (kontrastea 120 pertsonarekin baino gehiagorekin), garatutako produktuekiko duten jarrera eta pertzepzioak zehazteko.
Zer ekarpen egin du proiektuak?
Hauek izan dira proiektuaren hiru ikaskuntza nagusiak:
a) Aukeren lurralde heterogeneoa, adin tarteen arabera. Proiektuan zehaztu da etxean gero eta gehiago kontsumitzen direla aurrez prestatutako arrain plater hoztuak. Aukera testuinguru argia da, eta, aldi berean, eragin desberdina du kontsumitzaileengan, adin tarteen arabera. Horren erakusgarri da elikagaien industria garatzen ari den produktu berrien kopurua.
b) Jasangarritasunaren vs. kontzeptu jasangarrien kontzientzia eskasa. Kontsumitzaileek, izaera jasangarriko alderdiak positiboki baloratu arren, erosketa egiterakoan erronka argia da alderdi horiek erosteko erabakian funtsezko eragina izatea. Gaur egun eragina dute, baina oraindik ere badago bidea modu erabakigarriagoan egin ahal izan dezaten.
c) Birformulazio organoleptikoaren vs. kontzeptuaren birformulazioaren beharra. Probatutako arrain espezieen artean, perlita izan da gehien baloratu dena, zapore suabea duelako. Beraz, plateraren alderdi organoleptikoari beste buelta bat emateko beharra zehaztu da, eta, ondorengo garapenen ondoren, kolektibitateen kanalarekin berriz probatzea.
2022
- Ameztoi Anaiak SL
- Txangu2 Gourmet SL